Garantie en verzekeringen op produkten
Carry in garantie houdt in dat uzelf het produkt aanbied/opstuurt(franko) naar ons. Na reparatie/vervanging wordt het product na reparatie weer bij u thuis bezorgd via TNT post of UPS.
Pickup & Delivery houdt in dat het produkt bij u afgehaald wordt door een door XNotebooks toegewezen vervoerder en het produkt na reparatie weer bij u thuis bezorgd wordt via TNT post of UPS.
Het is mogelijk om Pickup & Delivery garantie te kiezen tijdens het configureren van uw notebook. Alle door ons gedane aanpassingen en wijzigingen in produkten worden door onze Technische dienst afgehandeld en is te kiezen tijdens het configureren van uw notebook.
Uw notebook garantie is met deze optie 3 jaar carry in in plaats van 2 jaar en uw notebook is voor 36 maanden verzekerd tegen van buiten komende onheilen, zoals: vallen en stoten (ook door kinderen en huisdieren) en eigen schuld schades; verkeerde elektrische spanning (incl. inductie en piekspanning); blikseminslag, brand, ontploffing of kortsluiting (ook als die door het apparaat zelf veroorzaakt wordt); water (koffie, thee, limonade etc.), vocht, stof, rook, roetdeeltjes en ongedierte. Daarnaast voorziet de verzekering in een doorlopende transport- en verblijfsdekking over de gehele wereld (ideaal voor notebooks) en wordt geen onderscheid gemaakt tussen particulier en beroeps- en bedrijfsmatig gebruik. Eindgebruikers hoeven geen dure elektronica-verzekering meer af te sluiten of de inboedelpolis aan te passen. Bovendien geldt er onder dergelijke verzekeringen vaak een hoog eigen risico en wordt bij schade in de praktijk (vaak) dagwaarde uitgekeerd, resp. voorziet de inboedelverzekering niet in vallen, stoten, inductie, diefstal buiten de eigen woning, garantie-uitbreiding, transport- en verblijfsdekking elders ter wereld etc. Diefstal dekking is inbegrepen in deze verzekering. LET OP ! Diefstal uit vervoermiddelen, openbare gebouwen en scholen is uitgesloten !! en is te kiezen tijdens het configureren van uw notebook.
Uw notebook is 36 maanden verzekerd tegen van buiten komende onheilen, zoals: vallen en stoten (ook door kinderen en huisdieren) en eigen schuld schades; verkeerde elektrische spanning (incl. inductie en piekspanning); blikseminslag, brand, ontploffing of kortsluiting (ook als die door het apparaat zelf veroorzaakt wordt); water (koffie, thee, limonade etc.), vocht, stof, rook, roetdeeltjes en ongedierte.
Daarnaast voorziet de verzekering in een doorlopende transport- en verblijfsdekking over de gehele wereld (ideaal voor notebooks) en wordt geen onderscheid gemaakt tussen particulier en beroeps- en bedrijfsmatig gebruik.
Diefstal is niet inbegrepen in deze verzekering, daarvoor kiest u “Schade verzekering inclusief diefstal” Deze optie is te kiezen tijdens het configureren van uw notebook
Uw notebook is 36 maanden verzekerd tegen van buiten komende onheilen, zoals: vallen en stoten (ook door kinderen en huisdieren) en eigen schuld schades; verkeerde elektrische spanning (incl. inductie en piekspanning); blikseminslag, brand, ontploffing of kortsluiting (ook als die door het apparaat zelf veroorzaakt wordt); water (koffie, thee, limonade etc.), vocht, stof, rook, roetdeeltjes en ongedierte. Daarnaast voorziet de verzekering in een doorlopende transport- en verblijfsdekking over de gehele wereld (ideaal voor notebooks) en wordt geen onderscheid gemaakt tussen particulier en beroeps- en bedrijfsmatig gebruik. Eindgebruikers hoeven geen dure elektronica-verzekering meer af te sluiten of de inboedelpolis aan te passen. Bovendien geldt er onder dergelijke verzekeringen vaak een hoog eigen risico en wordt bij schade in de praktijk (vaak) dagwaarde uitgekeerd, resp. voorziet de inboedelverzekering niet in vallen, stoten, inductie, diefstal buiten de eigen woning, garantie-uitbreiding, transport- en verblijfsdekking elders ter wereld etc. Diefstal dekking is inbegrepen in deze verzekering. LET OP ! Diefstal uit vervoermiddelen, openbare gebouwen en scholen is uitgesloten !!en is te kiezen tijdens het configureren van uw notebook.
Indien u de bright pixel garantie met uw notebook meebesteld danwel aangeboden wordt dan controleren wij het notebook op de aanwezigheid van Bright Pixels, dit zijn pixels in de kleuren Groen, Rood of Blauw die constant oplichten, u dient bij ontvangst uw notebook hierop te controleren en indien er brightpixels aanwezig zijn dient u dit binnen 8 dagen aan ons te melden. Wij hanteren ISO 13406-2 klasse II indien u geen Brightpixel garantie meebesteld.
Kabelbreuk van de bij de notebooks meegeleverde poweradapters vallen niet onder garantie, let u er daarom op om het snoer (kabel) vooral bij de uitgang van de adapter niet op te rollen danwel onder druk te zetten aangezien er dan in de meeste gevallen na verloop van tijd een breuk ontstaat.
Klachtafhandeling
Mocht u een klacht hebben over XNotebooks als leverancier/organisatie of het idee hebben dat u niet correct danwel onjuist bejegend bent, dan horen wij dat graag direct van u als klant aangezien XNotebooks staat voor snelle en correcte leveringen en dat willen we zo houden, aarzelt u niet en belt u met 073-6312220 of mail naar verkoop@xnotebooks.nl we nemen elke klacht en-of opmerking uitermate serieus en u kunt van ons dan ook een snelle en correcte afhandeling verwachten.
XNotebooks® onderscheidt zich op notebook gebied door een samen gesteld product te leveren welk voldoet aan de wensen van zowel de zakelijke als de particuliere klant. XNotebooks® biedt zowel de zakelijke als de particuliere klant uitmuntende service dit om er voor te zorgen dat er altijd een goed werkend product kan worden afgeleverd. Soms is het moeilijk vast te stellen of een probleem ontstaat door software en of het een hardwarematig defect betreft. Dit komt omdat alle hardware aangestuurd wordt door BIOS/FIRMWARE en software. Waarschuwing ! wanneer u een andere bios en/of firmware dan die van de originele fabrikant gebruikt (flasht) vervalt direct de garantie op het gehele notebook. Uw notebook en de componenten kunnen hierdoor zwaar beschadigd / defect raken, oververhitting en het ook het niet meer op booten komt hiermee vaak voor en valt dus niet onder garantie, wij kunnen dit controleren nadat het notebook bij ons binnengekomen is voor reparatie! Bedenk daarom altijd wat er gebeurt kan zijn als er een probleem optreed? Heeft u bijvoorbeeld een driver geïnstalleerd of een Windows update uitgevoerd waarna het probleem is ontstaan. Xnotebooks® adviseert te allen tijde eerst een herstel procedure te volgen. In de meeste gevallen zal een herstelprocedure uw probleem verhelpen. Maakt u zich geen zorgen, u kunt altijd een reparatie aanvragen door het aanvragen per mail van een RMA nummer naar td@xnotebooks.nl onder vermedling van uw naam, type notebook, klachtomschrijving en faktuurnummer. Indien het een hardware gerelateerd probleem betreft zullen wij uw notebook onderzoeken en het probleem verhelpen. Xnotebooks® zal ten alle tijden contact opnemen zodra de problemen zijn gerelateerd aan een defect welk niet onder de standaard garantie voorwaarden kan worden afgehandeld. XNotebooks® zal nimmer zonder toestemming en of akkoord een reparatie uitvoeren waarbij kosten in rekening worden gebracht. Indien het defecte apparaat zonder akkoord retour zal worden gezonden zal XNotebooks® standaard onderzoeks/arbeidskosten in rekening brengen. Na ontvangst van de betaling zal XNotebooks® het apparaat retour zenden.
Indien uw notebook een hardware defect heeft, adviseren wij u deze te versturen in de originele verpakking aangezien daarmee het notebook optimaal beschermd is. Het komt namelijk regelmatig voor dat klanten het notebook in een veel te grote doos versturen zonder genoeg opvulmateriaal, en daarmee het notebook ernstig beschadigd kan raken tijdens transport waarbij u als klant de kosten doorberekend krijgt voor deze schade. Uiteraard wordt eventuele schade bij binnenkomst direct aan u gemeld. U bent zelf verantwoordelijk voor de verzending naar ons !